Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny chování v rodinách v kontextu uloženého výchovného opatření
BEDNÁŘOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zaměřuje na to, zda uložená výchovná opatření ovlivňují chování jednotlivých členů rodin v takové míře, že jsou schopni změnit dosavadní styl života ve prospěch svých dětí. Hlavním cílem práce bylo porovnat názory pracovníků OSPOD a rodin na uložená výchovná opatření. Dílčím cílem bylo zmapovat zkušenosti pracovníků OSPOD s aktivizací rodin v souvislosti s uloženým výchovným opatřením. Teoretická část obsahuje definování pojmů rodina, rodinné prostředí a výchova. Větší část je věnována činnosti OSPOD v rodinách v souvislosti s ukládáním výchovných opatření. V závěru jsou popsány důvody a způsoby ukládání výchovných opatření, což je vzhledem k tématu práce stěžejní. Empirická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Pro samotný sběr informací byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořily pracovnice OSPOD a rodiny s uloženým výchovným opatřením, celkem bylo osloveno 12 komunikačních partnerů. Zjištěná data byla dále zpracována metodou vytváření trsů, tj. hledání spojitostí v odpovědích. Výzkumem bylo zjištěno, že se názory pracovnic OSPOD a rodin částečně liší. Z pohledu rodičů výchovná opatření převážně přispívají ke zlepšení situace rodiny. Rodiče si skrze ně uvědomují své nedostatky v péči o děti a snaží se je napravit. Pracovnice OSPOD se ve svých postojích neshodují. Některé se ztotožňují s názory rodičů, ostatní jsou opačného názoru. Jestliže rodina výchovné opatření vnímá pouze negativně, spolupráci záměrně sabotuje. Výsledky práce mohou být užitečné pro orientaci pracovníků OSPOD v aplikování určitých výchovných opatření účinných pro řešení rodinné situace.
Výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování
Syslová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se norem ve společnosti, psychosociálního vývoje dítěte a poruch chování u dětí a dospívajících. Dále jsou představeny možnosti sociálně pedagogické práce s dětmi a dospívajícími s poruchami chování a jednotlivá výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum zaměřený na zhodnocení účinnosti uložených výchovných opatření v konkrétních případech mladistvých s poruchami chování. Klíčová slova dítě, mladistvý, výchova, porucha chování, výchovné opatření, kurátor pro děti a mládež, ústavní výchova, ochranná výchova, dohled nad výchovou
Kriminalita mladistvých v Českých Budějovicích v porovnání s kriminalitou mladistvých v okolních obcích.
ŠPOK, Ondřej
Cílem práce je zjistit aktuální stav kriminality mladistvých v okrese České Budějovice. Při zpracování této práce je využito metody sekundární analýzy dat. Jako zdroje jsou využita statistická data získaná od jihočeské pobočky Českého statistického úřadu a statistická data kriminality POLICIE ČR ? správy Jihočeského kraje. Veškeré zdroje se vztahují k roku 2009. V práci jsou porovnány hodnoty kriminality mladistvých z města České Budějovice s hodnotami obcí v okolí Českých Budějovic.
Právní úprava sociálně-právní ochrany dětí a problémy spojené s její aplikací
KADLEC, David
Právní úprava sociálně právní ochrany dětí poskytuje nástroje a právní oporu k tomu, aby mohla být dítěti zajištěna odpovídající péče v situacích, kdy je ohrožen příznivý vývoj a život dítěte. Tato bakalářská práce se zabývá prací kurátora pro mládež, který jako sociální pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí takovou právní úpravu v praxi aplikuje. Cílem této práce bylo poukázat na problémy spojené s aplikací současné právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí a navrhnout východiska či řešení těchto problémů. Zkoumaný soubor byl omezen na skupinu dětí s výchovnými problémy. Metodika výzkumu byla založena na metodách a technikách kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza záznamů spisové dokumentace dětí s výchovnými problémy představovala hlavní techniku, která byla posléze doplněna o techniku nestandardního rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě případových studií doplněných o rozhovor. Případové studie společně s rozhovory potvrdily, že platnou právní úpravu socálně-právní ochrany dětí, lze aplikovat na široké spektrum situací. Z diskuze potom vyplynulo, že aplikace právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí se potýká zejména s problémy plynoucími z nejednotnosti v postupech mezi jednotlivými institucemi, které zajišťují sociálně-právní ochranu dětí. Efektivita práce kurátora pro mládež se v důsledku těchto problémů snižuje. Určitým východiskem pro řešení těchto problémů by bylo vytvoření koncepce, která by určovala jednotné postupy všech zúčastněných institucí, nebo zřízení státní instituce, která by tyto postupy koordinovala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.